Η σχέση των διαταραχών των αναγνωστικών δεξιοτήτων με τις διαταραχές του λόγου, μελετήθηκε από τη σκοπιά της ψυχολογίας, της παιδοψυχιατρικής και των νευροεπιστημών.
Έχει διαπιστωθεί ότι η πολυαισθητηριακή μέθοδος έχει θετικά αποτελέσματα στους μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες, καθώς χρησιμοποιεί όλες τις αισθητηριακές οδούς(ακουστική,οπτική,κιναισθητική).
Η αφήγηση είναι η διήγηση ιστοριών. Είναι ένας από τους πολλούς τρόπους επικοινωνίας που χρησιμοποιείται καθημερινά καθώς αλληλοεπιδρούμε ο ένας με τον άλλο.
Έχετε δοκιμάσει να κόψετε το τσιγάρο; Να σταματήσετε να τρώτε τα νύχια σας; Να διαβάζετε περισσότερο και να βλέπετε λιγότερη τηλεόραση; Οι άνθρωποι συνήθως αντιστεκόμαστε σε τέτοιου είδους αλλαγές γιατί μας κάνουν να νιώθουμε άβολα. Κάπως έτσι συμβαίνει όταν παρεμβαίνουμε για να αλλάξουμε μια διαταραχή ομιλίας.
Η σίτιση είναι μια πολύπλοκη διαδικασία που απαιτεί αλληλεπίδραση του κεντρικού και του περιφερικού νευρικού συστήματος, του στοματοφαρυγγικού μηχανισμού, του καρδιοπνευμονικού συστήματος και του γαστρεντερικού συστήματος, με υποστήριξη από τις κρανιοπροσωπικές δομές και το μυοσκελετικό σύστημα.