ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ-ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ

Η σπουδαιότητα της συναισθηματικής νοημοσύνης στο σχολείο

Τα περισσότερα σχολικά συστήματα σήμερα δίνουν έμφαση σε δύο είδη νοημοσύνης, την λογικό-μαθηματική και την γλωσσική νοημοσύνη. Περιορίζονται κυρίως στην απόκτηση και επεξεργασία γνώσεων και σε μικρότερο βαθμό στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.

Σε ποιο βαθμό συμβάλλουν οι γενετικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες στη γένεση της κοινωνικής φοβίας σε παιδιά και εφήβους;

Η διαταραχή του κοινωνικού άγχους ή κοινωνική φοβία συνιστά μια αγχώδη διαταραχή κατά την οποία οι άνθρωποι αισθάνονται άγχος και αμηχανία σε διάφορες κοινωνικές περιστάσεις με πιο συνηθισμένη εκδήλωση το να αποφεύγουν να μιλήσουν παρουσία τρίτων (ΑPA, 1994), ενώ εκτιμάται ότι περίπου 6.8% των παιδιών παρουσιάζει τη διαταραχή (Chavira et al., 2005).

Πώς επηρεάζει το άγχος τη μνήμη και τη μάθηση

Το μεταιχμιακό ή στεφανιαίο σύστημα στο μέσο εγκέφαλο, το οποίο δρα ως συναισθηματικό κέντρο για τους ανθρώπους, είναι πολύ σημαντικό από ψυχολογική πλευρά. Αν και οι συναισθηματικές αντιδράσεις συνήθως εξετάζονται από την κοινωνική πλευρά, τα συναισθήματα έχουν μία βιοχημική επίδραση στη διαδικασία μάθησης.

Η αναπτυξιακή πορεία των παιδιών με σχιζοφρένεια και η συμβολή της Λογοθεραπείας και των υπόλοιπων ειδικοτήτων

Σχιζοφρένεια! Ακούγοντας κανείς αυτή την λέξη, ζωγραφίζονται στο μυαλό του εικόνες από ενήλικες, που χαρακτηρίζονται από ψευδαισθήσεις και από ιδέες που δεν έχουν καμία λογική σειρά , οι οποίες αποτελούν και τα δύο βασικά συμπτώματα , αυτής της ψυχωτικής νόσου .Ποιος όμως θα μπορούσε να συνδυάσει πριν από πολλά  χρόνια την σχιζοφρένεια με τα παιδιά ;

«Ψάρεψε τις λέξεις»: Μια διασκεδαστική δραστηριότητα μάθησης για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

Η ευρηματικότητα και η συμμετοχική διαδικασία στη διδασκαλία παιδιών με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες, αποδεικνύεται ο πιο αποτελεσματικός τρόπος μάθησης. Το ενδιαφέρον διατηρείται υψηλό, οι αισθήσεις διεγείρονται και η ικανότητα συγκέντρωσης επεκτείνεται και ενισχύεται.