ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ-ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ

Το παιχνίδι κι η εφαρμογή του στην θεραπευτική συνεδρία

Οι θεωρίες που αφορούν στο παιχνίδι και στη σημαντικότητα αυτού για την ανάπτυξη ενός ανθρώπου είναι τόσες πολλές που δεν θα μπορούσαν να χωρέσουν όλες εδώ. Με βασική αρχή ότι το παιχνίδι είναι μία γέφυρα επικοινωνίας ανάμεσα στο παιδί και το θεραπευτή, μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα που είναι σημαντικό να αναφερθούν είναι:

Τεχνικές & Δραστηριότητες τάξης που ενισχύουν την επιμονή στα παιδιά

Επιμονή σημαίνει να υπάρχει η απαραίτητη αυτοπειθαρχία ώστε να συνεχίζεται μια δραστηριότητα παρά τις δυσκολίες που συναντώνται στην πορεία. Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν είπε, «Δεν είναι ότι είμαι και τόσο έξυπνος. Είναι που μένω στα προβλήματα περισσότερο.»

Αισθητηριακή Δίαιτα: 25 πρακτικές λύσεις για παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές

Η Αισθητηριακή Δίαιτα (Sensory Diet) -όρος που επινοήθηκε από την εργοθεραπεύτρια Patricia Wilbarger- αρχικώς χρησιμοποιηθήκε για να περιγράψει την θεραπεία της αισθητηριακής αμυντικότητας και αναφέρεται στη στρατηγική χρήση αισθητηριακών δραστηριοτήτων που χρειάζεται ένα άτομο για να παραμείνει προσεκτικό & να είναι σε θέση να οργανώνεται κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Αυτισμός και Σχολικός Εκφοβισμός – Τεχνικές Διαχείρισης

Ο σχολικός εκφοβισμός (bullying) είναι η πλέον διαδεδομένη μορφή επιθετικής συμπεριφοράς στο χώρο του σχολείου. Πρόκειται για ένα φαινόμενο που οφείλεται σε πληθώρα παραγόντων, έχει πολλές συνέπειες και εμπλέκει ένα μεγάλο αριθμό προσώπων.

Ένα βασικό χαρακτηριστικό του φαινομένου αυτού είναι η «ανισορροπία δύναμης» που υπάρχει ανάμεσα στο θύτη και στο θύμα, με το θύτη να αποτελεί τον «ισχυρό» και το θύμα τον «ανίσχυρο». Τελευταίες έρευνες δείχνουν πως τα παιδιά που φέρονται ως θύτες επιλέγουν ως θύματα παιδιά συναισθηματικά ευάλωτα.

Πότε πρέπει ένα παιδί να επισκεφτεί έναν λογοθεραπευτή για μια αξιολόγηση;

Πότε πρέπει ένα παιδί να επισκεφτεί έναν ειδικό λόγου για μια αξιολόγηση; Διαβάστε στο κείμενο που ακολουθεί μερικά από τα συμπτώματα για τα οποία συχνά οι γονείς ρωτούν τους ειδικούς.