Τα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα των αναπτυγμένων χωρών είναι αποτέλεσμα του βιομηχανικού πολιτισμού και χαρακτηρίζονται, εκτός των άλλων, από μια βαθιά αντινομία. Αφενός μεν επιδιώκουν την επέκταση των μορφωτικών αγαθών και τη μαζικοποίηση της θεσμικής εκπαίδευσης για τις ανάγκες της οικονομικής κυρίως ανάπτυξης και αφετέρου λειτουργούν ως αναπαραγωγοί του υπάρχοντος καταμερισμού εργασίας, της ταξικής διαίρεσης και των επιλεκτικών μηχανισμών και η αναπαραγωγή γίνεται με αδιόρατο και απλό τρόπο και ως εκ τούτου με ισχυρό τρόπο, αφού «για να ευνοηθούν οι πιο ευνοημένοι και να αδικηθούν οι πιο αδικημένοι, πρέπει και αρκεί το σχολείο να αγνοήσει τις πολιτιστικές ανισότητες που υπάρχουν ανάμεσα στα παιδιά» (Μπουρντιέ Π.).
Ορίστηκαν , με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Χαρ. Λόντου τα μέλη Περιφερειακών Ομάδων Δράσεων Πρόληψης (ΠΟΔΠ) της σχολικής βίας και του εκφοβισμού σε σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Αττικής.
Tο Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε την εγκύκλιο για την λειτουργία των Δημοτικών σχολείων για το σχολικό έτος 2016-2017.
Οι κοσμογονικές αλλαγές που συντελούνται στην εποχή μας, κοινωνικές, οικονομικές και τεχνολογικές, προκαλούν συχνές μετακινήσεις πληθυσμιακών ομάδων, οι οποίες σε συνδυασμό με την κατάργηση των πολιτισμικών συνόρων διαμορφώνουν την πολυπολιτισμική ταυτότητα των σύγχρονων κοινωνιών. Αυτές οι εξελίξεις που συντελούνται με ραγδαίο ρυθμό αφορούν εδώ και λίγα χρόνια και τη χώρα μας.
Θετικό είναι κατ αρχήν το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στις προτάσεις της ΠΕΚΑΔΕ για την ενσωμάτωση της Λογοτεχνίας στη διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας στο Δημοτικό & στο Γυμνάσιο-Λύκειο –ΕΠΑΛ και προτείνει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας: