Η ασφαλής ή ανασφαλής προσκόλληση ασκεί επίδραση στον τρόπο με τον οποίο το άτομο παρατηρεί και αντιλαμβάνεται τον εαυτό του ως παιδί και αργότερα ως ενήλικας πια άνθρωπος (Τσαρτσάρα, 2006).
Μπορεί στα παιδιά να είναι έμφυτη η ανάγκη να είναι ονειροπόλα, να βαριούνται γρήγορα ή να αδιαφορούν για υποχρεώσεις ή αγγαρείες όπως τα μαθήματα όμως μερικές φορές η δυσκολία συγκέντρωσης ενδεχομένως να συνδέεται με συγκεκριμένη μαθησιακή δυσκολία. Σύμφωνα με επιστημονικά στοιχεία ένα ποσοστό που αγγίζει το 5% των παιδιών εμφανίζουν Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) η οποία φαίνεται ότι προτιμά τα αγόρια παρά τα κορίτσια.
Απλές και ωραίες ασκήσεις για βελτίωση στην προφορική και γραπτή έκφραση και εμπλουτισμό λεξιλογίου, κατάλληλες και για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Μπορούν να γίνουν σε παιδιά από Β’ Δημοτικού και πάνω, μέσα στη σχολική τάξη ή στο σπίτι.
O Carl Rogers περιέγραψε την ανθεκτικότητα σαν το εσωτερικό μας κίνητρο για ανάπτυξη.
Η Merriam-Webster ορίζει την ανθεκτικότητα ως “την ικανότητα κάποιου να επανακάμπτει ή να προσαρμόσετε εύκολα στις δυσκολίες ή την αλλαγή”.
Επιμονή σημαίνει να υπάρχει η απαραίτητη αυτοπειθαρχία ώστε να συνεχίζεται μια δραστηριότητα παρά τις δυσκολίες που συναντώνται στην πορεία. Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν είπε, «Δεν είναι ότι είμαι και τόσο έξυπνος. Είναι που μένω στα προβλήματα περισσότερο.»