ΜANAGEMENT

Classroom: Forum or Arena?

Abstract

 

It is very often the case that the teaching-learning situation may not be commensurate with the participants’ expectations and goals, and become an unrewarding experience with far-reaching pedagogical implications.

What do teachers bring to the teaching-learning process?

Introduction

 

I have argued elsewhere (see “Constructivist Learning” and “What is learner autonomy and how can it be fostered?”) that knowledge does not belong to a teacher who is supposed to deliver it ad placitum; it is rather the result of social interaction and the meanings the teacher and the students construct together.

Classroom Management Styles: Where do you stand?

The literature on such issues as classroom practice, teacher talk, learner autonomy, multicultural classroom, and discourse and power in education is vast and siginificant.

ΔΩΡΕΑΝ Μεταπτυχιακό από το ΕΚΠΑ για καθηγητές ξένων γλωσσών και φιλολόγους

Το Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και η Σχολή Γραμμάτων, Γλωσσών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Angres στη Γαλλία οργανώνουν και λειτουργούν κοινό ελληνογαλλικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) με τίτλο "Διδασκαλία ξένων γλωσσών στην Ευρώπη: εκπαίδευση στη γλωσσική και πολιτισμική διαφορετικότητα των σχολικών πληθυσμών".

Αρχίζει η πρώτη φάση του προγράμματος «ψηφιακής» αναβάθμισης των σχολείων

Με στόχο ένα καινοτόμο σχολείο, που θα παρέχει πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου εκπαίδευση για όλους, μέσω της αξιοποίησης των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, αρχίζει η πρώτη φάση του τριετούς προγράμματος αναβάθμισης των ψηφιακών υποδομών των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κατά την οποία θα διατεθούν για φέτος 450.000 ευρώ.