ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ-ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ

Η επίδραση της Δυσλεξίας στην εκμάθηση ξένης γλώσσας

Εισαγωγή (Μύθοι και Πραγματικότητα)

 

Πολλά έχουν γραφτεί και ειπωθεί τα τελευταία χρόνια σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες και ιδιαίτερα σχετικά με την δυσλεξία η οποία είναι και η πιο συνηθισμένη μορφή αυτών των δυσκολιών. Το θέμα απασχολεί πια όχι μόνο τους ειδικούς αλλά και τους γονείς που έχοντας έρθει αντιμέτωποι με μια πρόκληση που καλούνται να αντιμετωπίσουν, αναζητούν γνώση και ενημέρωση για να μπορέσουν να λειτουργήσουν πιο αποτελεσματικά προς αυτή την κατεύθυνση.

Teaching Languages to Blind and Visually Impaired Students

Languages don't need to be visual. Include these best practices in your language programs to ensure access to blind or visually impaired students.

10 ways speakers of World English are changing the language

When people think of world varieties of English and their contribution to the language, they tend to think in terms of unusual loanwords that conjure visions of exotic, faraway lands. Indeed, in countries such as India, Hong Kong, and the Philippines, where English is primarily used as a second or even third language alongside local vernaculars, borrowing remains the biggest source of new words.

Syntactic Development in Children

Although babies learn how to speak at different rates, almost all little ones learn how to form words and sentences in a similar order, beginning with single syllables and graduating to more complex ideas like tense. In just a few short years, a child goes from no language at all to forming cohesive sentences following grammatical rules.

Θεραπεία της Δυσλεξίας

Η θεραπευτική αντιμετώπιση της δυσλεξίας είναι δυνατή σε οποιαδήποτε ηλικία, ανεξάρτητα από τη βαρύτητα και το είδος της δυσλεξίας.