ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ-ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ

Αισθητηριακή Ολοκλήρωση: Δραστηριότητες στο σπίτι

Όλα τα παιδιά µπορούν να ωφεληθούν από κατάλληλες αισθητηριακές εµπειρίες.

Υπάρχει πλήθος ερευνών που αποδεικνύουν τα οφέλη που έχει ένα πλούσιο περιβάλλον αισθητηριακά στα ζώα και το ίδιο φαίνεται να ισχύει και για τους ανθρώπους. Κάθε προτεινόµενη δραστηριότητα πρέπει να ενσωµατώνεται εύκολα στις τυπικές ρουτίνες του σπιτιού αλλιώς δε θα έχει χρήση. Εποµένως, οι επόµενες προτάσεις οργανώνονται γύρω από καθηµερινές δραστηριότητες στο σπίτι, όπου αυτό είναι δυνατόν.

Πόσο συχνά πρέπει να ασκείται ένα παιδί με ΔΕΠΥ και τι άθλημα να προτιμά

Η ΔΕΠΥ (Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα) είναι μια από τις πιο συχνές συμπεριφορικές διαταραχές και η συχνότερη νευροαναπτυξιακή διαταραχή της παιδικής ηλικίας. Η αναλογία αγοριών προς κορίτσια κυμαίνεται από 3:1 έως 5:1.

Η σπουδαιότητα της συναισθηματικής νοημοσύνης στο σχολείο

Τα περισσότερα σχολικά συστήματα σήμερα δίνουν έμφαση σε δύο είδη νοημοσύνης, την λογικό-μαθηματική και την γλωσσική νοημοσύνη. Περιορίζονται κυρίως στην απόκτηση και επεξεργασία γνώσεων και σε μικρότερο βαθμό στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.

Σε ποιο βαθμό συμβάλλουν οι γενετικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες στη γένεση της κοινωνικής φοβίας σε παιδιά και εφήβους;

Η διαταραχή του κοινωνικού άγχους ή κοινωνική φοβία συνιστά μια αγχώδη διαταραχή κατά την οποία οι άνθρωποι αισθάνονται άγχος και αμηχανία σε διάφορες κοινωνικές περιστάσεις με πιο συνηθισμένη εκδήλωση το να αποφεύγουν να μιλήσουν παρουσία τρίτων (ΑPA, 1994), ενώ εκτιμάται ότι περίπου 6.8% των παιδιών παρουσιάζει τη διαταραχή (Chavira et al., 2005).

Πώς επηρεάζει το άγχος τη μνήμη και τη μάθηση

Το μεταιχμιακό ή στεφανιαίο σύστημα στο μέσο εγκέφαλο, το οποίο δρα ως συναισθηματικό κέντρο για τους ανθρώπους, είναι πολύ σημαντικό από ψυχολογική πλευρά. Αν και οι συναισθηματικές αντιδράσεις συνήθως εξετάζονται από την κοινωνική πλευρά, τα συναισθήματα έχουν μία βιοχημική επίδραση στη διαδικασία μάθησης.